Technologie K2 - Technologie
BIOFLEX CORE
Technologia budowy nart K2 oparta na zastosowaniu 2 różnych gatunków drewna do budowy rdzenia. W przedniej i tylnej części rdzenia stosuje się świerk – lekkie i miękkie drewno, natomiast część środkowa wykonana jest z jodły – drewna o większej gęstości i twardości. Dzięki zastosowaniu Bioflex Core w nartach z damskiej linii T: Nine nadano im nowych właściwości: są lekkie, doskonale inicjują skręt i łatwo się prowadzą. Zastosowanie twardszego materiału w centralnej części rdzenia zapewnia natomiast stabilność, łatwą kontrolę, przewidywalność i pewność jazdy. Bioflex Core stosowany jest wyłącznie w linii T: Nine i jest to krok milowy w technologii budowy nart przeznaczonych dla pań.
METAL LAMINATE
Rdzeń drewniany zalaminowany z dwoma lekkimi płaszczami stopu titanalu, które biegną przez całą długość narty. Ta konstrukcja jest wykorzystywana w nartach dla ekspertów - zaawansowanych narciarzy. Narty, w których wykorzystano laminat z płaszczami metalu charakteryzują się większą sztywnością wzdłużną i poprzeczną, wprowadzenie ich w stan drgania jest praktycznie niemożliwe.
Laminat z metalu w wersji kobiecej posiada cieńszą blachę titanalu. Dzięki temu cała konstrykcjajest lżejsza przy równoczesnym zapewnieniu takich samych właściwości użytkowych w stosunku do kobiet, które z natury posiadają niższą wagę ciała oraz jeżdżą mniej siłowo.
MOD MONIC
W ramach udoskonalonej Technologii MOD w nartach K2 zastosowano nowe rozwiązanie zwane MOD Monic. Technologia MOD w znacznym stopniu wyeliminowała drgania nart, jednak, jak pokazały ostatnie testy, w pewnych miejscach narty są szczególnie narażone na wibracje. W tych właśnie „wrażliwych” miejscach zastosowano dodatkowe moduły MOD Monic, absorbujące drgania. Dzięki MOD Monic narta jest nieco lżejsza i obciążona dodatkowo tylko w tych punktach, gdzie jest to konieczne dla zachowania.
MOD TECHNOLOGY
Technologia polegająca na zastosowaniu w nartach K2 dodatkowego, elastomerowego, absorbującego drgania rdzenia, niezależnie od drewnianego rdzenia głównego . Drugi rdzeń skutecznie amortyzuje i tłumi drgania, nie ograniczając przy tym elastyczności rdzenia głównego na całej długości narty. Jak pokazały testy, dzięki technologii MOD, skutecznie wyeliminowano drgania i wibracje oraz stworzono narty, które pozostają pod kontrolą na każdym etapie jazdy, są wszechstronne i łatwe w prowadzeniu. Zastosowanie Technologii MOD skutkuje również lepszą przyczepnością i trzymaniem krawędzi na całej długości nart. W efekcie udało się zredukować drgania i „odbicia” podczas jazdy na twardych, oblodzonych trasach, zapewniając doskonałe trzymanie krawędzi i pewną, płynną jazdę.
TORSION BOX
System warstwowej budowy nart K2, nieco prostszy niż konstrukcja Metal Laminate. W nartach, gdzie zastosowano Torsion Box, również używa się drewnianych rdzeni wykańczanych w technologii Triaxial Braiding™. Konstrukcja Torsion Box może być stosowana w różnych modelach nart, począwszy od wyczynowych po te najprostsze. Dzięki Torsion Box narty szybko reagują, są łatwe w prowadzeniu i stabilne.
Konstrukcja polega na otoczeniu drewnianego rdzenia włóknem szklanym. Dzięki temu narty są lekkie i bardzo dynamiczne. Z uwagi na swoją uniwersalnośćTorsion Box jest konstrukcją szeroko wykorzystywaną w prawie wsyztskich rodzajach anrt - zar`owno w modelach do specjalnego użytku przez profesjonalistów, jak i dla zupełnie oczątkujących narciarzy.
TRIAXIAL BRAIDING™
To obecnie najlepszy system umożliwiajacy nakładanie włókna szklanego na drewniany rdzeń nart. Proces polega na umieszczeniu w specjalnej maszynie zwanej Triaxial Braiding, zmielonego drewnianego rdzenia, który jest następnie owijany zachodzącymi na siebie włóknami szklanymi. Dzięki zastosowaniu technologii Triaxial Braiding™ powstają wytrzymałe i stabilne narty. Konstrukcja ta została wynaleziona w 1988 roku przez inżynierów K2.
RAMY KOMPOZYTOWE
Wieloskładowe ramy kompozytowe o zrównoważonym składzie materiałowym, w które wyposażono nasze łyżworolki dla dzieci, zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić lepsze możliwości manewru i stabilność. Ta rama tłumi drgania spowodowane nierównościami nawierzchni i obniża punkt ciężkości młodych łyżworolkarzy. Baza kół jest bardzo „wyrozumiała” dla umiejętności łyżworolkarza i pozwala na stałe doskonalenie umiejętności najmłodszych.
WOMEN'S FORWARD SHIFTED SIDECUTS
Kobiety mają tendencję do jazdy na tyłach nart. O ile nie powoduje to wyjeżdżania tyłów nart spod narciarki, to przy większych prędkościach czuć, że narty nie prowadzą się tak samo pewnie jak przy mniejszych. Dlatego też cały shape nart kobiecych został przesunięty o 2 cm do przodu. Dzięki temu środek masy ciała narciarki znajduje się bliżej środka narty, ma to lepsze przełożenia na kontrolę i komfort jazdy oraz szybszą inicjację skrętu.
PROGRESSIVE SIDECUT
Kombinacja dwóch różnych radiusów lub taliowań - która określa stopień "uniwersalności" zwłasza w nartach o szerokiej talii. Standardowe taliowanie (sidecut) jest matematycznym wynikiem różnicy pomiędzy talią a piętką ub nosem narty. Taki jednowymiarowy radius paraboliczny sprawdza się świetnie w nartach o reklatywnie wąskiej talii, używanych przede wszystkim do jazdy po przygotowanych trasach. W nartach o szerokiej geometrii taliowanie jednowymiarowe powoduje, że narty są nadsterowne (zbyt nerwowe) i mają tendecję do zacinania krawędzi. Progresywne taliowanie powoduje, że na twardym śniegu narty prowadzą się idealnie skrętem ciętym, a poza trasami w bardziej miękkim śniegu są stabilne i spokojne.
CAP CONSTRUCTION
Wytrzymała i lekka konstrukcja CAP powstaje w wyniku specjalnego procesu "otulania" rdzenia i pozostałych komponentów zewnętzrnym płaszczem. W zasadzie nie ma ścisłego przeznaczenia konstrukcji CAP, gdyż stosuje się ją razem z włóknem szklanym lub laminatem z metalowymi płaszczami w nartach zarówno dla początkujących, jak i dla profesjonalistów.
BIOCORE
Stanowi odmianę rdzenia BIOFLEX. Stosowany do nart, które mają także służyć do podchodzenia - tak jak narty z linii Adventure. W tych nartach używane jest drewno osiki, bambusa i paulowni (paulownia jest drewnem uprawianym na plantacjach podobnych do bambusa, a więc szybkoodnawialnych). Rdzeń jest jednym z komponentów nart, ale sposób jego skomponowania pozwala zaoszczędzić przeszło 15% wagi w porównaniu do rdzeni jodłowo-osikowych. Zastosowanie drewna z gatunków szybkoodnawialnych jest abrdziej ekologiczne.
WOMEN'S BIOFLEX
Unikalny, stworzony specjalnie dla kobiet rdzeń z drewna jodły i świerku. Całą tajemnicą sukcesu tej konstrukcji jest umiejscowienie drewna o największej gęstości własnej, centralnie pod stopą. Świerk jest ułożony w noskach i piętkach nart, aby zmniejszyć skręcenia poprzeczne w czasie jazdy. W porównaniu do wszystkich innych konstrukcji BioFlex daje narciarkom odczucie dużo łatwiejszej i mniej siłowej jazdy. Narty z BioFlexem są odpowiednio lżejsze przy równoczesnym zachowaniu takiej samej wytrzymałości i twardości jak twardsze i cięższe rdzenie dla mężczyzn.
SIDEWALL CONSTRUCTION
Zupełnie inaczej niż w przypadku konstrukcji CAP - całe wnętrze narty jest zalaminowane i chronione przez pinową ściankę boczną, która umieszczona jest dokładnie nad krawędzią. Takie rozwiązanie daje dodatkowy efekt "siła razy ramię" poprawiając trzymanie krawędzi na twardym i zlodzonym śniegu. Narty, w których wykorzytsano Sidewall charakteryzują się większym pop'upem i większą sztywnością poprzeczną w porównaniu do nart z konstrukcją CAP.
RDZENIE DREWNIANE
W K2 używamy najprzeróżniejszych gatunków drewna, aby osiągnąć pożądany efekt wybicia podczas wychodzenia ze ksrętu, pobierania i oddawania energii, oczekiwanej żywotności i trwałości, które rozsławiły K2. Jodła i osika to gatunki drzew, których drewno charakteryzuje się niezwykłą wytrzymałością i zdolnością reagowania na energię narciarza. Stanowią bazę dla najmocniejszych i najtwardzszych rdzeni. paulowania - to gatunek przyjazny dla wszystkich, zarówno producentów nart, jak i dla przyrody (bardzo szybko rośnie i łatwo się ją uprawia). Drewno pozyskiwane z paulowani również charakteryzuje się wyjątkową wytrzymalością, bardzo małą masą własną, miękkością. Świerk jest znany z tego, że daje nartom tolerancję na popełniane przez narciarzy błędy, miękkość rdzenia i niską wagę.
TWIN TECH SIDEWALLS
Zwiększa wytrzymałość konstrukcji na wyginanie i ściskanie, jak również odporność zewnętrznej powłoki na uszkodzenia przez kanty krzyżujących się nart. Cały sekret to schodkowe ułożenie i fazowanie pod kątem 90° względem siebie ścianek bocznych i górnej powłoki, tak żeby powstało ryflowanie.
ABS SIDEWALL
Polimerowy materiał, z którego wykonane są ścianki pochodzi od zawodniczych nart zjazdowych. Jest niezwykle wytrzymały i przenosi na krawędzie ruch i energię narciarza najlepiej ze wszystkich dostępnych materiałów i komstrukcji.
ABSORB
ABS/Urethane Hybrid Sidewalls - horyzontalnie rozłożone poszczegóne warstwy ścianki bocznej (pomiędzy nimi miękki uretan - materiał, z którego wykonane są kółka skateboardów i rolek). Optymalnie pochłania uderzenia jakie działają najpierw na narty, a potem na stawy skokowe i kolana narciarza podczas lądowania na twarde powierzcnie (beton, asfalt, raile).
3.5 MM - KRAWĘDZIE
Standardowa grubość krawędzi stosowana przez innych producentów to ok. 2.2 mm... Podczas gdy K2 w swoich nartach używa 3.5 mm - taka gruba krawędź jest bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne i zwyczajnie narty starczają na dłużej (można więcej ostrzyć).
K2 SCHIZOFRANTIC INSERTS
Nowy patent umieszczania insertów do montażu wiązań tak samo jak w snowboardach. Umożliwia szybki i bezproblemowy, samodzielny montaż wiązań bez potrzeby wiercenia... Oprócz tego wiązania Schizo (upgrade'owane Griffony) umieszczone są na specjalnej płytce, dzięki której można samodzielnie, w dowolnym momencie zmienić środek ciężkości - zakres regulacji to aż 6 cm! W ogóle zastosowanie insertów zwiększa moc osadzenia wiązań w nartach o 100%, zapobigając ewentualnemu ich wyrwaniu.
EAR PADS
Odpinane nauszniki kasku - można je zdemontować i wyprać. W większości modeli kasków uszy mają kieszonki na słuchawki/głośniczki (czyli na audio) noszące nazwę BASELINE AUDIO - elementy te są dołączane do kasków z oznaczeniem PRO.
PC UNDER RAP
Ta poważna nazwa kolejnej technologii K2 to nic innego, jak kawałek polikarbonatu umieszczonego na krawędzi skorupy zewnętrznej oraz powłoki tłumiącej. Poprawia estetykę kasku, sprawia że wygląda on jeszcze bardziej solidnie. Chroni także warstwę tłumiącą przed powstawaniem dziur i zadrapaniami.
IN MOLD
Obecnie standard we wszystkich kaskach określanych jako "waga lekka". Warstwa tłumiąca to system EPS. Jednak zamiast bardzo twardej skorupy zastosowano lżejszy polikarbon. Obydwa materiały zostały zespolone w warunkach próżni.
BASELINE™ TRADITIONAL CAMBER
BASELINE™ - kombinacja klasycznych nart i ROCKERa, przygotowana przez firmę K2 w sześciu rodzajach, dostosowanych do różnorodnych warunków i potrzeb.
Na niebiesko zaznaczony jest CAMBER - klasyczny profil narty. Poszczególne konstrukcje posiadają różne powierzchnie i wielkość CAMBER'a. W nartach z konstrukcją ROCKER, zaznaczonym na zielono, podano wysokość (w mm) i odległość (w cm) ROCKERa od końców nart. Konstrukcja ROCKER sprawdza się również w nartach sportowych i wielozadaniowych.
TRADITIONAL CAMBER - forma oparta na konstrukcji nart klasycznych, nie ma ROCKERa.
BASELINE™ SPEED ROCKER
BASELINE™ - kombinacja klasycznych nart i rocker'a, przygotowana przez firmę K2 w sześciu rodzajach, dostosowanych do różnorodnych warunków i potrzeb.
Na niebiesko zaznaczony jest CAMBER - klasyczny profil narty. Poszczególne konstrukcje posiadają różne powierzchnie i wielkość CAMBER'a. W nartach z konstrukcją ROCKER, zaznaczonym na zielono, podano wysokość (w mm) i odległość (w cm) ROCKERa od końców nart. Konstrukcja ROCKER sprawdza się również w nartach sportowych i wielozadaniowych.
SPEED ROCKER - przeznaczony do twardego i zmrożonego śniegu. Nosek narty zaczyna się delikatnie unosić do góry, jednak jego koniec znajduje się nadal na tej samej wysokości, jak w porównywalnych klasycznych modelach. Dzięki ROCKERowi wejście w skręt jest dużo bardziej dynamiczne, a narty nie mają tendencji do zacinania zewnętrznej krawędzi z przodu. Pozostała część narty to klasyczny CAMBER - dzięki niemu narta jest nadal bardzo precyzyjna, a krawędź trzyma przez cały czas skrętu.
Przednia część krawędzi i ślizgu narty jest podniesiona o ok. 2 mm, a długość o 15 cm.
BASELINE™ CATCH FREE
BASELINE™ - kombinacja klasycznych nart i rocker'a, przygotowana przez firmę K2 w sześciu rodzajach, dostosowanych do różnorodnych warunków i potrzeb.
Na niebiesko zaznaczony jest CAMBER - klasyczny profil narty. Poszczególne konstrukcje posiadają różne powierzchnie i wielkość CAMBER'a. W nartach z konstrukcją ROCKER, zaznaczonym na zielono, podano wysokość (w mm) i odległość (w cm) ROCKERa od końców nart. Konstrukcja ROCKER sprawdza się również w nartach sportowych i wielozadaniowych.
CATCH FREE - utworzony dlapoczątkujących i średnio zaawansowanych narciarzy. Wyżej uniesiona przednia część narty pozwala na łatwą inicjację skrętu nawet przy bardzo małych prędkościach, a mały odcinek uniesionej powierzchni tyłu narty nie zakłóca jej stabilności. Kontrola nad takimi nartami jest łatwiejsza, a tolerancja na popełnione przez narciarza błędy - większa niż we wszystkich znanych do tej pory nartach.
Nosek narty i przednia część ślizgu oraz krawędzi jest podniesiona o ok. 2 mm, na odległość 15 cm.
BASELINE™ JIB ROCKER
BASELINE™ - kombinacja klasycznych nart i rocker'a, przygotowana przez firmę K2 w sześciu rodzajach, dostosowanych do różnorodnych warunków i potrzeb.
Na niebiesko zaznaczony jest CAMBER - klasyczny profil narty. Poszczególne konstrukcje posiadają różne powierzchnie i wielkość CAMBER'a. W nartach z konstrukcją ROCKER, zaznaczonym na zielono, podano wysokość (w mm) i odległość (w cm) ROCKERa od końców nart. Konstrukcja ROCKER sprawdza się również w nartach sportowych i wielozadaniowych.
JIB ROCKER - przeznaczony dla nart używanych w snowparkach i street'cie. Nosek i tył narty są średnio uniesione w górę, natomiast jej środek - pod butem - jest całkiem płaski. Takie rozwiązanie ułatwia wykonywanie tricków opartych na slide'ach.
Miejsce zagięcia noska i tyłu narty zostało uniesione w górę o 2 mm, a punkt tych miejsc rozszerzono na odcinek 15 cm. Pod butem nie ma CAMBERa.
BASELINE™ ALL-TERRAIN
BASELINE™ - kombinacja klasycznych nart i rocker'a, przygotowana przez firmę K2 w sześciu rodzajach, dostosowanych do różnorodnych warunków i potrzeb.
Na niebiesko zaznaczony jest CAMBER - klasyczny profil narty. Poszczególne konstrukcje posiadają różne powierzchnie i wielkość CAMBER'a. W nartach z konstrukcją ROCKER, zaznaczonym na zielono, podano wysokość (w mm) i odległość (w cm) ROCKERa od końców nart. Konstrukcja ROCKER sprawdza się również w nartach sportowych i wielozadaniowych.
ALL-TERRAIN - najbardziej uniwersalny w całej linii BASELINE™. Nosek narty jest radykalnie uniesiony na całej powierzchni - dzięki temu narta "wyciąga się" z najbardziej miękkiego, głębokiego lub rozmokniętego śniegu. CAMBER na środku powoduje, że narta zachowuje właściwości trakcyjne klasycznych nart zjazdowych: wybicie podczas wychodzenia ze skrętu, trzymanie krawędzi nawet w zmrożonym śniegu.
"Uniesienie" nosa i miejsce jego przełamania na wysokości 2-10 mm, na odcinku 15-30 cm.
BASELINE™ POWDER ROCKER
BASELINE™ - kombinacja klasycznych nart i rocker'a, przygotowana przez firmę K2 w sześciu rodzajach, dostosowanych do różnorodnych warunków i potrzeb.
Na niebiesko zaznaczony jest CAMBER - klasyczny profil narty. Poszczególne konstrukcje posiadają różne powierzchnie i wielkość CAMBER'a. W nartach z konstrukcją ROCKER, zaznaczonym na zielono, podano wysokość (w mm) i odległość (w cm) ROCKERa od końców nart. Konstrukcja ROCKER sprawdza się również w nartach sportowych i wielozadaniowych.
POWDER ROCKER - stworzony przede wszystkim do głębokiego śniegu. Nosek jest uniesiony najwyżej w całej linii BASELINE™, co ułatwia prowadzenie narty w głębokim śniegu, zaś delikatny CAMBER pozwala na stabilne prowadzenie w zmrożonym śniegu i firnie.
Uniesienie nosa na wysokości ok. 10 cm, na odcinku 30 cm i większym (zarówno z przodu, jak i tyłu narty).
BASELINE AUDIO
System głośników umieszczany standardowo w każdym modelu Pro kasków K2. Małe, płaskie głośniki i regulacja głośności umieszczone są w kieszonce Audio Pocket w nausznikach kasku; jeśli nie chcesz słuchać muzyki, w każdej chwili możesz je wyjąć. Głośniki wyposażone są ponadto w długi kabel, co umożliwia wygodne schowanie odtwarzacza mp3 w dowolnej kieszeni.
HARD SHELL
Konstrukcja skorupy kasku złożona z dwóch warstw: formowanej wtryskowo powłoki ABS oraz lekkiej, styropianowej wkładki EPS. Powłoka wierzchnia jest niezwykle trwała i odporna na uszkodzenia, zaś miękka wkładka wewnętrzna zapewnia lekkość i komfort noszenia.
K2DIALED FIT SYSTEM
Zintegrowany, trzystopniowy system indywidualnego dopasowywania kasku do kształtu głowy. Zapewnia maksymalną stabilność i dostosowanie kasku do wymiarów głowy i modelu gogli.
UNIVERSAL FIT SHAPE
Zoptymalizowany profil kasku, minimalizujący różnice między owalnym i okrągłym kształtem głowy. W połączeniu z systemem regulacji kształtu K2 Dialed Fit System zapewnia ergonomiczne i wygodne dopasowanie kasku do indywidualnych wymiarów.
PASSIVE CHANNEL VENTING
Unikalny system wentylacyjny, oparty na kominie wentylacyjnym i kanałach wentylacyjnych umieszczonych w perforowanej podszewce EPS wewnątrz kasku. Powietrze cyrkuluje w kanałach i jest odprowadzane z tyłu - rezultatem jest skuteczna wentylacja na całej powierzchni głowy połączona z estetycznym wyglądem kasku.
HYBRITAPER™
Konstrukcja oparta na założeniach technologii Hybritech Construction: przód i tył deski są wykonane z cieńszej warstwy tworzywa, a ich krawędzie mają zwężony kształt, co zwiększa lekkość, stabilność i kontrolę na zakrętach.
HYBRILIGHT™
Sprzęt wykonany z użyciem tej technologii to cienka deska o jednakowej grubości na całej powierzchni, zaprojektowana z myślą o maksymalnej wydajności przy jak najmniejszym zużyciu materiału. Taki sprzęt jest lżejszy i bardziej zaawansowany technicznie, a ponadto przy jego produkcji powstaje znacznie mniej odpadów przemysłowych.
HARSHMELLOW™
Cienka warstwa polimeru syntetycznego, zaprojektowana w celu absorbowania wibracji o wysokiej częstotliwości, powstających podczas szybkiej jazdy. Rozwiązanie to poprawia prędkość, bezpieczeństwo i komfort jazdy.
SNOWBOARD BASELINE™ FLATLINE
BASELINE™ - system profilowania deski snowboardowej, przygotowany przez firmę K2 w sześciu rodzajach. Do klasycznego profilu deski dodawane są różne wysokości ROCKER z przodu, tyłu i na środku sprzętu, w zależności od warunków atmosferycznych, poziomu zaawansowania użytkownika i uprawianej dyscypliny.
BASELINE™ FLATLINE to deska o klasycznej, płaskiej linii z lekko uniesionym przodem i tyłem, umożliwiająca płynną jazdę i bezpieczeństwo zarówno profesjonalistom, jak i początkującym snowboardzistom.
SNOWBOARD BASELINE™ CATCH FREE
BASELINE™ - system profilowania deski snowboardowej, przygotowany przez firmę K2 w sześciu rodzajach. Do klasycznego profilu deski dodawane są różne wysokości ROCKER z przodu, tyłu i na środku sprzętu, w zależności od warunków atmosferycznych, poziomu zaawansowania użytkownika i uprawianej dyscypliny.
Konstrukcja Catch Free z uniesioną przednią częścią i mniejszym odcinkiem podniesionego tyłu deski jest odpowiednia dla początkujących i średniozaawansowanych snowboardzistów. Zapobiega zapadaniu się w śnieg, zwiększa kontrolę nad deską i umożliwia szybsze poruszanie się na każdym terenie.
Przednia część deski jest uniesiona w górę na 3 mm, na odległości 1mm+/12mm.
SNOWBOARD BASELINE™ ALL-TERRAIN
BASELINE™ - system profilowania deski snowboardowej, przygotowany przez firmę K2 w sześciu rodzajach. Do klasycznego profilu deski dodawane są różne wysokości ROCKER z przodu, tyłu i na środku sprzętu, w zależności od warunków atmosferycznych, poziomu zaawansowania użytkownika i uprawianej dyscypliny.
Konstrukcja All-Terrain to najbardziej uniwersalny spośród wszystkich rodzajów Baseline. Uniesiony przód deski powoduje, że sprzęt łatwo wydobywa się z miękkiego i rozmokniętego śniegu, a tył o nieco niższym stopniu wzniesienia utrzymuje stabilność i równowagę na każdym podłożu niezależnie od stopnia twardości.
Wysokość ROCKER'a 7-10 mm, na odległości 180-220 mm.
SNOWBOARD BASELINE™ JIB ROCKER
BASELINE™ - system profilowania deski snowboardowej, przygotowany przez firmę K2 w sześciu rodzajach. Do klasycznego profilu deski dodawane są różne wysokości ROCKER z przodu, tyłu i na środku sprzętu, w zależności od warunków atmosferycznych, poziomu zaawansowania użytkownika i uprawianej dyscypliny.
Konstrukcja Jib Rocker™ jest odpowiednia zwłaszcza w freestylu i freeride. Przód i tył deski są uniesione na tą samą wysokość, natomiast jej środek jest zupełnie płaski - efektem jest wysoka nośność i płynność jazdy na każdym podłożu.
Wysokość ROCKER'a: 6-2mm, na odległości 120-160mm.
ICG
Pokrywające deskę snowboardową tworzywo powstałe z połączenia włókien węglowych i włókien szklanych, nadające sprzętowi lekkość, wytrzymałość i zwiększające płynność jazdy. Tworzywo ma trzy rodzaje, różniące się stopniem twardości (10, 20, 30), dobierane do poszczególnych desek w zależności od ich przeznaczenia.
HYBRITECH™
Konstrukcja deski z zastosowaniem dodatkowej warstwy tworzywa pokrywającej przednią i tylną krawędź, dzięki czemu sprzęt nabiera większej wytrzymałości, płynności i łatwiej wchodzi w zakręty.
RHYTHM CORE™
Rdzeń deski snowboardowej zaprojektowany specjalnie dla kobiet. Wykonano go z trzech rodzajów drewna o wyjątkowej lekkości i miękkości, dzięki czemu deska jest bardziej elastyczna i łatwa w manewrowaniu.
YOUTH!
Seria produktów snowboardowych przeznaczonych specjalnie dla najmłodszych. Zintegrowane ze sobą deski, buty i wiązania "rosną" razem z dzieckiem - można regulować ich rozmiar w zależności od tempa wydłużania się stopy. Takie rozwiązanie, w połączeniu z wysoką jakością produktów K2, gwarantuje bezpieczną jazdę przez długi czas.
FULL-WRAP LINER
Zdejmowana wyściółka, pokrywająca całą wewnętrzną stronę kasku. W razie potrzeby można ją wyjąć i uprać. Siateczkowy, oddychający materiał podszewki dobrze wchłania wilgoć, co zapewnia stałe uczucie komfortu. Wyściółka jest zintegrowana ze stosowanymi w kaskach K2 systemami K2dialed Fit System oraz Baseline Audio.
ACTIVE MATRIX VENTING
System wentylacji kasku, który umożliwia Ci regulację przepływu powietrza jednym dotknięciem palca. Otwory wentylacyjne można regulować na bieżąco za pomocą przełącznika, umieszczonego w skorupie kasku.
BOA® CONDA
System sznurowania wkładki BOA® CONDA umożliwia Ci szybkie i proste luzowanie, zaciskanie i dopasowanie wkładki Twoich butów snowboardowych. Wystarczy, że raz spróbujesz - nie wrócisz już do poprzednich modeli! Sznurówki są umocowane na zewnętrznej stronie buta i przeciągnięte przez specjalne wypustki w języku, dzięki czemu można jednym ruchem dostosować je do indywidualnych preferencji. System utrzymuje stopę we właściwej pozycji, a ponadto stabilizuje piętę i kostkę.
JAK DOBRAĆ ODPOWIEDNI KASK NARCIARSKI?
Idealnie dopasowany kask narciarski powinien dobrze przylegać do głowy - nie może być ani zbyt luźny, ani zbyt ciasny. Większość dostępnych na rynku kasków jest wyposażona w system regulacji rozmiaru, który umożliwia zmianę obwodu o kilka centymetrów.
Głównym kryterium doboru właściwego rozmiaru jest pomiar obwodu głowy i porównanie go z rozmiarem kasku, wyrażonym w centymetrach.
Jak dobrać odpowiedni rozmiar?
- Obwód głowy mierzymy, owijając miarkę wokół głowy powyżej brwi.
- Taśma nie może być ani zbyt luźna, ani zbyt napięta.
- Otrzymany wynik należy porównać z rozmiarem kasku - w opisie produktu jest on podany jako obwód głowy w cm.
Jak prawidłowo założyć kask?
- Przednia część kasku powinna znajdować się powyżej linii brwi.
- Zarówno za niskie, jak i wysokie położenie kasku jest niebezpieczne - w pierwszym przypadku za sprawą ograniczonej widoczności, a w drugim przez brak odpowiedniego dopasowania.
Prawidłowo założony kask: